Obchodní podmínky internetového obchodu Chuť zdraví
1) Úvodní ustanovení
Tyto Obchodní podmínky platí pro nákup zboží v internetovém obchodu Chut zdraví.
Provozovatelem obchodu je:
Lada Zástěrová
Havlíčkova 166
592 02 Svratka
IČO: 88558592
2) Důležité upozornění!!!
Informace zveřejněné na výše uvedených webových stránkách jsou poskytovány pouze pro informační účely a nejsou určeny k nahrazení rad od kvalifikovaného lékaře. Pro informace o zdravotním stavu se poraďte s lékařem.
3) Uzavření kupní smlouvy
Řádně vyplněná a odeslaná objednávka zákazníka (kupujícího) je uzavřením kupní smlouvy mezi ním (kupujícím) a Ladou Zástěrovou (prodávajícím).
Po přijetí Vaší objednávky Vám bude obratem odesláno e-mailem potvrzení o jejím přijetí. Toto potvrzení je rozesíláno automaticky a má pouze informativní charakter a nemusí automaticky znamenat přijetí Vašeho návrhu na uzavření kupní smlouvy.
Pokud prodávající do 24 hodin (ve dnech pracovního volna, pracovního klidu a o svátcích se tato lhůta automaticky prodlužuje o dobu jejich trvání) od přijetí návrhu na uzavření kupní smlouvy (objednávky) nebude tento návrh rozporovat, považuje se kupní smlouva za uzavřenou.
Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Protože je smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy, které neupravují tyto obchodní podmínky, občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb. v platném znění) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb., v platném znění).
4) Odeslání objednávky
Předtím, než definitivně potvrdíte objednávku, si ji důkladně zkontrolujte. Za správnost vyplnění objednávky i údajů nezbytných k jejímu vyřízení ručí kupující. Pokud s podobou objednávky souhlasíte, tlačítkem Odeslat závaznou objednávku bude Vaše objednávka s konečnou platností odeslána ke zpracování. Toto odeslání objednávky je závazné. Na Vaši uvedenou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s potvrzením objednávky.
5) Storno objednávky
Storno odeslané objednávky je možné jen tehdy, pokud objednávka ještě nebyla vyřízena a expedována ke kupujícímu. Storno odeslané objednávky se provádí zasláním e-mailu na adresu obchod@chutzdravi.cz nebo telefonicky na čísle +420 608 283 938. Vždy je nutné znát informace o objednávce, její číslo a vaše identifikační údaje.
Pokud není možné objednávku stornovat, lze zboží vrátit neporušené a bez známek užití či opotřebení do 14 dnů zpět prodávajícímu, a to bez udání důvodu (viz. vrácení zboží).
V případě, že si již zaslanou zásilku kupující nevyzvedne u přepravce a balíček bude vrácen zpět prodávajícímu, má prodávající právo požadovat od kupujícího náhradu nákladů spojených s dopravou, a to včetně nákladů na dopravu zpět od adresáta k odesilateli. Tato částka činí 220,- Kč včetně DPH a bude zaslána kupujícím na bankovní účet prodávajícího.
6) Zrušení objednávky ze strany prodávajícího
Prodávající může objednávku zrušit v případě, že se objednané zboží již nevyrábí či nedodává, popř. je dlouhodobě nedostupné. Prodávající zruší objednávku i v případě, že dojde k výrazným změnám v ceně zboží. O zrušení objednávky bude prodávající kupujícího informovat e-mailem nebo telefonicky.
7) Vrácení zboží
Pokud jste se z jakéhokoliv důvodu rozhodli, že zakoupené zboží nechcete, poskytujeme Vám nad rámec zákona (v souladu s § 53, odst. 7 a § 54 občanského zákoníku) možnost zboží do 14 dnů od převzetí vrátit bez udání důvodů. Nepoškozené kompletní zboží (za poškození se považuje i porušení papírové "pečeti" bránící otevření obalu zboží), bez známek užívání nebo opotřebování, v původním obalu s originálem nebo alespoň kopií faktury nám pošlete zpět v uvedené lhůtě - určující je datum odeslání zboží zpět prodávajícímu. Zásilky posílejte výhradně standardním poštovním balíkem, zásilky na dobírku nebudou přijaty. Po obdržení vráceného zboží, Vám bude vrácena zpět odpovídající částka a to bankovním převodem na Váš účet (nejpozději do 30 dnů). Poplatky za poštovné/balné se nevrací.
8) Záruční a reklamační podmínky
Na zboží se vztahuje zákonem stanovená záruční lhůta. U oprávněných reklamací se prodávající zavazuje bezplatně závadu odstranit (popř. vyměnit produkt za nový, případně po vzájemné dohodě s kupujícím za obdobný, či vrácení peněz).
Záruka se nevztahuje zejména na škody způsobené:
- neodborným použitím či skladováním zboží
- mechanickým poškozením nebo opotřebením
- živelnými pohromami (vodou, ohněm, bleskem)
- jinými vnějšími vlivy (působením slunce, tepla, mrazu, vlhka, apod.)
Místem uplatnění reklamace je sídlo prodávajícího (viz kontakty).
V případě reklamace nás prosím kontaktujte předem telefonicky nebo e-mailem a dohodneme se na dalším postupu. Při zaslání nebo předání zboží k reklamaci je nutno předložit doklad o nákupu zboží (fakturu) a udání důvodu reklamace. Reklamované zboží musí na své náklady kupující dopravit osobně nebo zaslat na místo uplatnění reklamace. Je-li reklamace uznána jako oprávněná, bude po jejím vyřízení kupující vyzván k odběru zboží. V případě zájmu může být po dohodě zboží kupujícímu zasláno (poštou nebo zásilkovou službou).
Při neoprávněné reklamaci (nebude-li zjištěna oznámená závada, nebo půjde-li o závadu nespadající do záruky) může prodávající požadovat úhradu nákladů prokazatelně vzniklých s vyřizováním této reklamace.
9) Ceny zboží
Všechny ceny uvedené v našem e-shopu jsou platné v momentě uskutečnění objednávky. Jsme plátci DPH.
10) Expedice
Prodávající dodá spolu s objednaným zbožím vždy daňový doklad, který je současně i dodacím a záručním listem. Tento daňový doklad vám bude zaslán e-mailem, u některého zboží také v tištěné podobě.
Zboží prodávající expeduje v pracovních dnech do 1 -5 pracovních dnů předáním dopravci. Obvykle je to však v den přijetí objednávky nebo následující den. Doba doručení se řídí vnitřními předpisy přepravce. V případě, že některé položky zboží nejsou momentálně skladem, ale jsou již na cestě, může se doba expedice prodloužit o 1 - 7 pracovní dny nad rámec obvyklé expediční doby. V případě, že některé položky zboží nejsou momentálně skladem a ani na cestě, budeme Vás kontaktovat e-mailem nebo telefonicky.
Kupující obdrží zboží v obálce či kartonové krabici.
11) Doprava
Není-li ujednáno jinak, je zboží dodáváno prostřednictvím České pošty a.s. nebo přepravní společností DPD CZ.
- Česká pošta - BALÍK DO RUKY - doručení na vámi uvedenou adresu - doba dodání dle podmínek České pošty je 1 - 3 pracovní dny, obvykle však bývá doručeno následující pracovní den od odeslání. V případě, že vás kurýr České pošty nezastihne na vaší adrese, bude balíček uložen na vaší doručovací poště, kde si jej můžete vyzvednout. Zásilky jsou na poště uloženy maximálně 7 dnů. Úložní dobu si můžete v případě nutnosti prodloužit až na 15 kalendářních dnů, a to prostřednictvím odkazu, který bude k dispozici v avízu o blížícím se konci úložní doby.
- Česká pošta – BALÍK DO BALÍKOVNY – doručení do specializovaných výdejních míst Balíkovna - doba doručení 1 - 3 pracovní dny od odeslání, obvykle však balík bývá k vyzvednutí na příslušné pobočce následující pracovní den od odeslání. O tom, že je balíček připraven k vyzvednutí, vás Česká pošta upozorní prostřednictvím SMS zprávy a e-mailem. Na specializovaných pobočkách České pošty s vyvolávacím systémem budete obslouženi přednostně. Zásilky jsou na výdejní poště uloženy maximálně 7 kalendářních dnů. Úložní dobu si můžete v případě nutnosti prodloužit až na 15 kalendářních dnů, a to prostřednictvím odkazu, který bude k dispozici v avízu o blížícím se konci úložní doby.
- Přepravní společnost DPD CZ - doručení na vaši adresu nebo do DPD Pickup- doba doručení následující pracovní den od odeslání, výjimečně může být doručeno do 2-3 pracovních dnů.
- Zboží si můžete vyzvednout také osobně a zaplatit jej v hotovosti na adrese provozovny Havlíčkova 166, Svratka, 592 02 - termín vyzvednutí je nutné si předem domluvit na tel. čísle +420 608 283 938 nebo prostřednictvím e-mailové adresy obchod@chutzdravi.cz.
12) Cena dopravy do ČR A NA SLOVENSKO
- Česká pošta - BALÍK DO RUKY:
- 99,- Kč při platbě předem převodem na účet - DO ČR
- 144,- Kč při platbě dobírkou v hotovosti nebo platební kartou přepravci při doručení - DO ČR
- 379,- Kč při platbě předem převodem na účet - NA SLOVENSKO
Na dobírku na Slovensko nezasíláme.
- Česká pošta - BALÍK DO BALÍKOVNY:
- 59,- Kč při platbě předem převodem na účet - DO ČR
- 104,- Kč při platbě dobírkou v hotovosti nebo platební kartou přepravci při doručení - DO ČR
- Přepravní společnost DPD CZ na vaši adresu nebo do DPD Pickup:
- 115,- Kč při platbě předem převodem na účet - DO ČR
- 160,- Kč při platbě dobírkou v hotovosti přepravci při doručení - DO ČR
- Osobní odběr na adrese provozovny Havlíčkova 166, Svratka, 592 02 ZDARMA
- platba možná pouze v hotovosti - termín vyzvednutí je nutné si předem domluvit telefonicky nebo e-mailem
Doprava zdarma
U objednávek vyšších než 2 100,- Kč, platí dopravu prodávající v případě, že zákazník zvolí platbu předem bankovním převodem. Zvolí-li zákazník platbu na dobírku, je mu účtováno doběrečné 45,- Kč. U objednávek vyšších než 3 200,- Kč hradí celou cenu za dopravu včetně dobírky prodávající. U objednávek, kdy není zákazníkovi doprava účtována, si prodávající vyhrazuje právo na případnou změnu přepravce dle vlastního výběru. Obvykle je to Česká pošta, u velkých zásilek DPD CZ.
13) Platba za zboží
- předem bankovním převodem na účet u Moneta Money Bank č. 208659445/0600 - platí pro platby v Kč
- dobírkou – u přepravy Českou poštou, a.s. zaplatíte v hotovosti nebo platební kartou přepravci při převzetí balíčku. Platební kartou je možné platit balíky Do ruky i Do balíkovny.
- dobírkou – u přepravy společností DPD CZ zaplatíte v hotovosti přepravci při převzetí balíčku. Platba platební kartou není možná.
- předem on-line platební kartou přes platební bránu ComGate Payments
- rychlým on-line bankovním převodem přes platební bránu ComGate Payments
- hotově při osobním vyzvednutí na adrese provozovny Havlíčkova 166, Svratka, 592 02 - termín vyzvednutí je nutné si předem domluvit telefonicky nebo e-mailem
14) Převzetí zásilky
Věnujte mimořádnou pozornost vnějšku balení, tzn. povrchu kartonu balíku či obálky, ochranné pásce a veškerým, i drobným porušením a trhlinám, obzvláště pak průrazům kartonu a deformacím rohu balíku. Tyto příznaky mohou znamenat neopatrné zacházení s balíkem během přepravy a tím i možný vznik škody na zboží uvnitř balení. Pokud objevíte při kontrole jakýkoliv zmíněný či podobný ukazatel toho, že došlo k neoprávněnému vniknutí do zásilky či možnému poškození během přepravy, oznamte tuto skutečnost doručovateli při převzetí zásilky. Trvejte na sepsání reklamačního protokolu, event. potvrzeném záznamu o stavu, v jakém byl balík doručen, a o případných dalších poškozeních. Tímto jednáním zajistíte snazší řešení případné pozdější reklamace a minimalizujete vznik možných škod.
Zboží si prosím překontrolujte ihned po převzetí balíku za přítomnosti doručovatele. Případnou reklamaci je nutné provést okamžitě u přepravce. Skutečnost o shledané závadě při doručení a sepsání protokolu nám prosím neprodleně oznamte a dohodneme se na dalším postupu, např. novém zaslání zboží. Na pozdější reklamaci závady (poškození zboží při přepravě, chybějící zboží v balíku, apod.) zjištěné až mimo přítomnost doručovatele není možné brát zřetel.
15) Obaly
Prodávající odpovídá za to, že obaly dodávaných produktů splňují všechny zákonné požadavky. Na obalu je uvedeno úplné složení produktu a návod k použití. Text odpovídá textu schválenému státní autoritou. Na obalu je vždy vyznačeno datum minimální trvanlivosti produktu.
16) Ochrana osobních dat
Prohlášení o ochraně a zpracování osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a poučení subjektů údajů (dále jen „GDPR“)
16.1 Správce osobních údajů
Firma Lada Zástěrová se sídlem Havlíčkova 166, Svratka, 592 02, zapsána v živnostenském rejstříku Městkým úřadem Žďár nad Sázavou odborem obecní živnostenský úřad, spisová značka MU/OŽ/387/2012/kh, (dále jen „správce“) Vás tímto v souladu s čl. 12 GDPR informuje o zpracování Vašich osobních údajů a o Vašich právech.
16.2 Rozsah zpracování osobních údajů
Osobní údaje jsou zpracovány v rozsahu, v jakém je příslušný subjekt údajů správci poskytl, a to v souvislosti s uzavřením smluvního či jiného právního vztahu se správcem, nebo které správce shromáždil jinak a zpracovává je v souladu s platnými právními předpisy či k plnění zákonných povinností správce.
16.3 Zdroje osobních údajů jsou přímo od subjektů údajů - kupujících. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
16.4 Kategorie osobních údajů, které jsou předmětem zpracování
adresní a identifikační údaje sloužící k jednoznačné a nezaměnitelné identifikaci subjektu údajů (např. jméno, příjmení, titul, příp. rodné číslo, datum narození, adresa trvalého pobytu, IČ, DIČ) a údaje umožňující kontakt se subjektem údajů (kontaktní údaje – např. kontaktní adresa, číslo telefonu, číslo faxu, e-mailová adresa a jiné obdobné informace) další údaje nezbytné pro plnění smlouvy
16.5 Kategorie subjektů údajů
· zákazník správce
· zaměstnanec správce
· dodavatel služby
· jiná osoba, které je ve smluvním vztahu ke správci
· uchazeč o zaměstnání
16.6 Kategorie příjemců osobních údajů
· správce
· zpracovatel (IT smluvní partner zajišťující objednané programátorské úpravy, implementace nových verzí aplikací a servisní služby hostingu)
· státní aj. orgány v rámci plnění zákonných povinností stanovených příslušnými právními předpisy
16.7 Účel zpracování osobních údajů
· účely obsažené v rámci souhlasu subjektu údajů
· plnění smlouvy
· plnění zákonných povinností ze strany správce
· ochrana životně důležitých zájmů subjektu údajů
16.8 Způsob zpracování a ochrany osobních údajů
Zpracování osobních údajů provádí správce. Zpracování je prováděno v jeho provozovnách, pobočkách a sídle správce jednotlivými pověřenými zaměstnanci správce, příp. zpracovatelem. Ke zpracování dochází prostřednictvím výpočetní techniky, popř. i manuálním způsobem u osobních údajů v listinné podobě za dodržení všech bezpečnostních zásad pro správu a zpracování osobních údajů. Za tímto účelem přijal správce technicko-organizační opatření k zajištění ochrany osobních údajů, zejména opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů. Veškeré subjekty, kterým mohou být osobní údaje zpřístupněny, respektují právo subjektů údajů na ochranu soukromí a jsou povinny postupovat dle platných právních předpisů týkajících se ochrany osobních údajů.
16.9 Doba zpracování osobních údajů
V souladu se lhůtami uvedenými v příslušných smlouvách, ve spisovém nebo skartačním řádu správce (pokud je vypracován) či v příslušných právních předpisech jde o dobu nezbytně nutnou k zajištění práv a povinností plynoucích jak ze závazkového vztahu, tak i z příslušných právních předpisů.
16.10 Poučení
Správce zpracovává údaje se souhlasem subjektu údajů s výjimkou zákonem stanovených případů, kdy zpracování osobních údajů nevyžaduje souhlas subjektu údajů.
V souladu se čl. 6 odst. 1 GDPR může správce bez souhlasu subjektu údajů zpracovávat tyto údaje:
· subjekt údajů udělil souhlas pro jeden či více konkrétních účelů
· zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů
· zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje
16.11 Práva subjektů údajů
a) V souladu se čl. 12 GDPR informuje správce na písemnou žádost subjektu údajů subjekt údajů o právu na přístup k osobním údajům a k následujícím informacím:
· účelu zpracování,
· kategorii dotčených osobních údajů,
· příjemci nebo kategorie příjemců, kterým osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny,
· plánované době, po kterou budou osobní údaje uloženy,
· veškeré dostupné informace o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od subjektu údajů,
· skutečnosti, zda dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování.
b) Každý subjekt údajů, který zjistí nebo se domnívá, že správce nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života subjektu údajů nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
· Požádat správce o vysvětlení.
· Požadovat, aby správce odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo vymazání osobních údajů.
· Je-li žádost subjektu údajů podle odstavce 1 shledána oprávněnou, správce odstraní neprodleně závadný stav.
· Nevyhoví-li správce žádosti subjektu údajů podle odstavce a), má subjekt údajů právo obrátit se přímo na dozorový úřad, tedy Úřad na ochranu osobních údajů.
· Postup podle odstavce 1 nevylučuje, aby se subjekt údajů obrátil se svým podnětem na dozorový úřad přímo.
· Správce má právo za poskytnutí informace požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
Toto prohlášení je veřejně přístupné na internetových stránkách správce.
17) Zasílání na Slovensko a do jiných cizích zemí
Objednávku můžete provést e-mailem nebo telefonicky. Doprava zdarma se na objednávky na Slovensko nevztahuje.
Cena dopravy na Slovensko - viz. bod 12) CENA DOPRAVY DO ČR A NA SLOVENSKO
Způsob dopravy a doba doručení na Slovensko:
- Česká pošta - doba doručení je 2 - 7 pracovních dnů
Způsoby platby u objednávek na Slovensko:
Platba je možná pouze předem převodem na účet. Na dobírku do cizích zemí nezasíláme.
Platbu v EUR provedete na náš účet vedený ve FIO bance v měně EUR č. 2000849628/2010, IBAN: CZ4420100000002000849628, BIC: FIOBCZPPXXX
(Platba na tento účet je poplatkována dle aktuálního sazebníku vaší banky jako běžná tuzemská platba, neplatíte tedy vysoký poplatek za zahraniční platbu.)
Zasílání zboží do jiných cizích zemí
V případě, že máte zájem poslat zboží do jiné cizí země, pošlete nám prosím vaši objednávku e-mailem. Následně vás budeme informovat o možnostech a ceně dopravy. Platbu je možné provést pouze předem bankovním převodem na náš účet. Žádný z dopravců mimo ČR a SK na dobírku nedoručuje.
18) EET
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Tržby jsou evidovány prostřednictvím ekonomického software POHODA
19) Závěrečná ustanovení
Prodávající si vyhrazuje právo na úpravu a změny těchto podmínek.
Obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 22.07.2022 a nahrazují Obchodní podmínky z 23.3.2020.